dag 13 en 14 Springbokwasser en Etosha - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu dag 13 en 14 Springbokwasser en Etosha - Reisverslag uit Outjo, Namibië van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu

dag 13 en 14 Springbokwasser en Etosha

Blijf op de hoogte en volg Travel 2 Explore

15 April 2015 | Namibië, Outjo

Dag 13 van Springbokwasser naar Etosha
Ik sta heel vroeg op en zie de zonsopgang in springbokwasser...een ongelooflijk schouwspel als de zon haar licht over de vlakte met aan de horizon de bergtoppen in haar volle glorie tevoorschijn tovert. Een kleurrijk schouwspel dat weer eens aantoont hoe mooi en veranderlijk Namibië is. We ontbijten, leggen bij eric een drukverband en een mitella aan en breken het camp op, om daarna de rood gekleurde bergen aan de horizon te gaan ontdekken. Op onze stalen rossen over de gravelwegen slingeren we ons door het massief waarbij we van de ene in de andere verbazing vallen. Stil genietend trotseren we het prachtige massief.
Helaas verlaten we de gravelwegen in khorixas, nadat we onze tanks gevuld hebben. De laatste etappe voordat we in etosha zijn. In outjo laat eric zijn arm nakijken en krijgt hij een gipsspalk voor twee weken. Helaas het rijden is voor hem over. Hij draagt zijn lot en zal met ons Etosha bezoeken en nog een paar dagen meereizen om via Windhoek huiswaarts te keren.
Rond half zes zijn we allemaal in Etosha..om morgen samen daar op safari te gaan.
Jac heeft direct de braai aangestoken en een kleine twee uur later gebieten we van de lekkernijen, waar ik mij als echte vleesliefhebber flink tegoed aan doe. Morgen om 5 uur op....half zeven Etosha in...

Dag 14 Safari in Etosha.
Vroeg uit de veren om wild te gaan spotten in dit oudste Nationale Natuurreservaat van Namibië. Met een kwartiertje vertraging vertrekken we. Het wordt een geweldige dag...waar we veel wild zien. In levende lijve en in de vrij natuur zien we de volgende dieren: Springbokken, Impala's, Orixen, Jakhalsen, Wildebeesten, Gemsbokken, Struisvogels, Zebra's, Giraffen, Olifanten, de Hyena, Neushoorn en ja ook de koning der wildernis, de Leeuw. Daarnaast spotten we ook nog een aantal bijzondere vogels. Volop genieten en we schieten vele plaatjes van deze dieren in hun leefomgeving. Geweldig.
Als we terugkomen heeft Jac de Braai al aan en zien we heerlijke lamskoteletten liggen..jammie. Daarbij heeft hij een lekkere saus gemaakt en een veel te grote pan porech, waar andere campgasten ook nog van zullen genieten. We gaan nog even naar de gezellige bar van Etoha Camp dat een ware oase is in deze woestijn. Een prachtige indrukwekkende dag ligt alweer achter ons. Morgen on the Road back down under om over twee weken via Kaap Alguhas weer in Cape Town te arriveren. Gelukkig zullen we onderweg zeker nog meer genieten van Namibië en Zuid-Afrika. Cape Town wacht pas over veerien dagen :-)

Travel 2 Explore

Sinds 1998 biedt Travel 2 Explore een breed scala aan van avontuurlijke vakanties en (sinds 2003) motorreizen waarbij de begrippen origineel, kwaliteit en avontuurlijk centraal staan. Of het nu gaat om één van onze motorreizen dwars door Afrika of om een trekking op Groenland, de confrontatie met eeuwenoude culturen en de eenzaamheid van verlaten landschappen en indrukwekkende natuurgebieden geven de reiziger het gevoel op ontdekkingsreis te zijn. Het tempo van al onze reizen wordt niet bepaald door het aantal pk's van de motor of de beschikbaarheid van een warme douche, maar door het ritme van het land en de drang naar avontuur van de moderne reiziger. Motorreizen. In 2003 werd de eerste motorreis georganiseerd. Op een Royal Enfield dwars door de Himalaya naar de hoogste bergpas ter wereld, de 5602 meter hoge Khardung La in India. Dit was zo'n succes dat er al snel meerdere motorreizen in het reisprogramma werden opgenomen.

Actief sinds 20 Okt. 2014