eerste rijdag 2 - Reisverslag uit Dehradun, India van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu eerste rijdag 2 - Reisverslag uit Dehradun, India van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu

eerste rijdag 2

Door: luc Egging

Blijf op de hoogte en volg Travel 2 Explore

13 Augustus 2015 | India, Dehradun

Vandaag dan de eerste motordag…een rit van 110 km naar barkot. De route brengt ons al gauw vanuit de drukte naar het prachtige en hier schitterend groene berglandschap van India. Al snel cruisen we al lichtjes stijgend door de bergen en bezoeken als eerste kempty falls…een plek waar de kolonilae engelse officieren in hun vrije tijd teaparty’s hielden met hun vrouwen en companen. De naam van deze mooie plek bij deze waterval is hiervan dan ook afgeleid, van camp tea. We stoppen op een plek met een mooi zicht op deze waterval en drinken er dan natuurlijk black tea en voor de liefhebbers black cofffee. We vervolgen onze weg langs de yamuna river die soms langs maar meestal natuurlijk in het dal langs de bergwanden die wij berijden stroomt. De yamuna rivier is bijna vier duizend kilometer lang en verzorgt de strek waarheen zij loopt van water. Zij is tevens een van de belangrijkste bronnen van de alom bekende ganges. We genieten van het porachtige groen, de snorrende Enfield, de rijstvelden en de kleine dorpjes waar we het echte indiase plattelandsleven in zijn volle glorie aanschouwen. De taferelen lijken druk maar stralen toch rust en gemoedelijkheid uit die wij in het westen al lang niet meer kennen. Of is het een gelatenheid….? De mensen zien er gelukkig uit, werken hard en zij tevreden met dat wat zij hebben. Ons leert het om te relativeren en te waarderen van hetgeen we wel eens schijnen te vergeten. De indiërs leven op straat en iedereen mag het niet waarbij zij ook ons nog eens supervriendelijk begroeten. We genieten, onder de brandende zon en de klamme hitte. De moesson, de vele regen, lijkt ons bespaard te blijven maar de klamme vochtigheid is nog goed voelbaar. Hier en daar is het ook nog muddy en een van de deelnemers kan het dan ook niet laten om daar even met zijn enfield in te rollenbollen. Een klein deukje in zij ego en een smerig motorpak houd hij er gelukkig slechts aan over. Voor een ander deelnemer eist het voedsel, de verzengende hitte en de vermoeidheid ook zijn tol en moet de laatste 20 kilometer plaats nemen in de volgwagen. Udai brengt de Enfield verder naar ons guesthouse waar we om 16.15 arriveren. Tijd voor een heerlijke douche en een verfrissende versnapering . We worden er goed verzorgd en krijgen ..jaja…zelfs allemaal een leuk verpakt zeepje om ons zweet af te spoelen. Leuke omslag die lijkt op de verpakking van de vroegere bazooka kauwgoms. Onze deelnemer uit de volgauto heeft zich even ten ruste gelegd en herkent het zeepje als de bazooka, beschouwd het als een welkomstsnoepje, pakt het uit en neemt er een stevige hap van…blup…blup..blup , water en uitspugen volgt..haha.. Dan er toch maar mee wassen. Voor we aan tafel schuiven bezoeken sommigen van ons barkot, gaan e naar de kapper en anderen doen zich tegoed aan een koel pilsje. Als we dan de lekkere maaltijd naar binnen geschoven hebben volgt de briefing voor de volgende dag..de rit naar rohru. We evalueren nog even de dag en genieten nog met een drankje na van de heerlijke avond, alvorens we onze kamers opzoeken. Morgen 07.00 ontbijt en vol verwachting op naar de tweede rijdag van deze nu al gezellige en indrukwekkende tour.

Travel 2 Explore

Sinds 1998 biedt Travel 2 Explore een breed scala aan van avontuurlijke vakanties en (sinds 2003) motorreizen waarbij de begrippen origineel, kwaliteit en avontuurlijk centraal staan. Of het nu gaat om één van onze motorreizen dwars door Afrika of om een trekking op Groenland, de confrontatie met eeuwenoude culturen en de eenzaamheid van verlaten landschappen en indrukwekkende natuurgebieden geven de reiziger het gevoel op ontdekkingsreis te zijn. Het tempo van al onze reizen wordt niet bepaald door het aantal pk's van de motor of de beschikbaarheid van een warme douche, maar door het ritme van het land en de drang naar avontuur van de moderne reiziger. Motorreizen. In 2003 werd de eerste motorreis georganiseerd. Op een Royal Enfield dwars door de Himalaya naar de hoogste bergpas ter wereld, de 5602 meter hoge Khardung La in India. Dit was zo'n succes dat er al snel meerdere motorreizen in het reisprogramma werden opgenomen.

Actief sinds 20 Okt. 2014