holy day - Reisverslag uit Rāmpur, India van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu holy day - Reisverslag uit Rāmpur, India van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu

holy day

Door: Luc Egging

Blijf op de hoogte en volg Travel 2 Explore

16 Augustus 2015 | India, Rāmpur

Om half negen starten we de Enfields die weer spic & span voor ons klaar staan. Tevreden pruttelend laat hij zich weer leiden en we zij on the road naar de bhimankali tempel, waar we tevens de nacht zullen doorbrengen. Het zonnetje lacht ons alweer tegemoet, maar de flinke regen van de nacht heeft de wegen op vele plaatsen veranderd in muddy roads. Hier en daar dan ook flinke opstoppingen en werk aan de winkel voor de plaatselijke bevolking om de wegen weer begaanbaar te maken. De canabisgeur heeft ons nog niet verlaten en onderweg nemen de koeien het er goed van. Som heb ik het idee dat je hier van een liter melk al high kunt worden. We nemen enkele passen vcan een goede 2000 meter en gebruiken hier en daar de plaatselijke black tea die op wonderbaarlijke wijze wordt bereid. Steeds meer raken we vertrouwd met de indiase cultuur die we letterlijk en figuurlijk opsnuiven als we de dorpjes inrijden. Het straatbeeld, de geur van olie, rubber, staal, gemengd met die van de overheerlijke keuken, de canabis, maar ook met het rottende afval dat overal in het straatbeeld aanwezig is… Als je deze geur eenmaal kent vergeet je die nooit meer… Onderweg nog een valpartijtje op straat en in de modder en en passant wordt er ook nog een knipperlicht van een militaire bus afgereden. Echter dat alles mag de pret niet drukken en is het genieten van de e echte challenge. Om half vijf bereiken we de bhimankali tempel, een belangrijke plaats voor het hindoeïsme in deze streek. Dat merken we dan ook aan de muziek en de mensen. Deze plaats leeft en staat bij het hindoeïsme en de aantrekkingskracht van deze tempel. We slapen vannacht in het tempelcomplex en voor de liefhebbers is er morgenvroeg een rondleiding. Al weer een dag voorbij, time flies….. Het is nog de vraag welke route we morgen zullen rijden in verband met de nog aanwezige wegen, die de moesson van dit jaar tot nu toe hebben weerstaan. Ik ga mij nu opmaken voor een bijzonder maal in india…haha… Vanavond chicken basket….friet met zowaar een kipfileetje, naast natuurlijk de gebruikelijke streekgerechten.

Travel 2 Explore

Sinds 1998 biedt Travel 2 Explore een breed scala aan van avontuurlijke vakanties en (sinds 2003) motorreizen waarbij de begrippen origineel, kwaliteit en avontuurlijk centraal staan. Of het nu gaat om één van onze motorreizen dwars door Afrika of om een trekking op Groenland, de confrontatie met eeuwenoude culturen en de eenzaamheid van verlaten landschappen en indrukwekkende natuurgebieden geven de reiziger het gevoel op ontdekkingsreis te zijn. Het tempo van al onze reizen wordt niet bepaald door het aantal pk's van de motor of de beschikbaarheid van een warme douche, maar door het ritme van het land en de drang naar avontuur van de moderne reiziger. Motorreizen. In 2003 werd de eerste motorreis georganiseerd. Op een Royal Enfield dwars door de Himalaya naar de hoogste bergpas ter wereld, de 5602 meter hoge Khardung La in India. Dit was zo'n succes dat er al snel meerdere motorreizen in het reisprogramma werden opgenomen.

Actief sinds 20 Okt. 2014