home sweet home - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu home sweet home - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu

home sweet home

Door: Luc Egging

Blijf op de hoogte en volg Travel 2 Explore

31 Augustus 2015 | Nederland, Schiphol

Het is zover. Om 09.15 vertrekken we vanuit Delhi naar het vliegveld. Gelukkig valt de drukte mee vandaag en bereiken we probleemloos Delhi Airport. We checken als groep in en ik regel meteen dat de bagage in franfurt wordt doorgeboekt op de vlucht naar Amsterdam. We doorlopen alle faciliteiten, controles en uiteindelijk houden we nog een mooi tijdje om de laatste voordeeltjes on the airport binnen te slepen….echte hollanders..haha. Dan stappen we in de, dit keer, wit-rode vogel van air India. Het is een prachtige boeing 787 dreamliner, een van de nieuwste en modernste vogels. We hebben een uitstekende vlucht, rustig, comfortabel. Na ruim 7 uur zet de piloot deze lummel aan de grond bij onze oosterburen. Weer door de douane en er worden ons nog wat spulletjes afgenomen, herhaling van India, waar ik weer eens uit mijn motorbroek mocht en als toetje een mini-leatherman van mij werd afgepakt, die in eerdere controles werd toegestaan. Leuk speeltje voor thuis denk ik dan, maar goed het is ze gegund, net als de zonnebrand die J ineens moet achterlaten. We moeten een gruwelijk eind sjouwen om bij de gate van de aansluitende vlucht naar Amsterdam te komen. Nog net tijd om een pint en braadwurst te verorberen..almost home…!! Mijn lief appt al dat ze richting schiphol gaat en een klein half uurtje later kunnen we boarden voor de airbus die ons in 45 minuten naar Amsterdam brengt. Opstijgen en landen…meer is het eigenlijk niet. We hebben geluk en landen op een baan met weinig taxi-tijd. Uitstappen. Een tegenvaller is dat we ruim 15 minuten aan de wande mogen om bij onze bagage te komen, maar dan is het zover….We zien de zwaaiende handjes en vochtige oogjes al… Bagage op de kar…door de sluis en ja hoor …Knuffeluhhhh… We zijn Home. Een ferme handdruk en blijde gezichten zijn de laatste herinneringen aan deze geweldige himalaya motorchallenge. Met deze gedachte aan de zijde van onze liefsten verlaten we de hal op weg naar huis met in onze bagage een berg aan nieuwe ervaringen en mooie herinneringen…Deelnemers nogmaals bedankt…het was mij weer een waar genoegen!!

Travel 2 Explore

Sinds 1998 biedt Travel 2 Explore een breed scala aan van avontuurlijke vakanties en (sinds 2003) motorreizen waarbij de begrippen origineel, kwaliteit en avontuurlijk centraal staan. Of het nu gaat om één van onze motorreizen dwars door Afrika of om een trekking op Groenland, de confrontatie met eeuwenoude culturen en de eenzaamheid van verlaten landschappen en indrukwekkende natuurgebieden geven de reiziger het gevoel op ontdekkingsreis te zijn. Het tempo van al onze reizen wordt niet bepaald door het aantal pk's van de motor of de beschikbaarheid van een warme douche, maar door het ritme van het land en de drang naar avontuur van de moderne reiziger. Motorreizen. In 2003 werd de eerste motorreis georganiseerd. Op een Royal Enfield dwars door de Himalaya naar de hoogste bergpas ter wereld, de 5602 meter hoge Khardung La in India. Dit was zo'n succes dat er al snel meerdere motorreizen in het reisprogramma werden opgenomen.

Actief sinds 20 Okt. 2014