Van west naar oost - Reisverslag uit New Delhi, India van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu Van west naar oost - Reisverslag uit New Delhi, India van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu

Van west naar oost

Door: Luc Egging

Blijf op de hoogte en volg Travel 2 Explore

10 Augustus 2015 | India, New Delhi

De dag van vertrek is aangebroken, de spullen zijn gepakt en de auto staat klaar. Inpakken en wegwezen...op naar India. Onderweg nog even heerlijk lunchen met mijn lief een dikke zoen en daar sta ik dan op schiphol...ready to meet mijn medereizigers. Een mooie en leuke groep avonturiers die ook de uitdaging van de Himalay Motorchallenge straks van hun bucketlist kunnen afstrepen. Even de laatste afstemming met Paul en up we go. We testen het personeel op vakkundig doorboeken van de bagage, vangen een blindganger op en bij de gate en het selectieve gezelschap is compleet. Na een tussenstopje in Frankfurt waar we met een flinke pot bier ons aan de duitsers aanpassen, landen we na een prima vlucht, jawel met de boeing 787 dreamliner, in Delhi. Ruppee's pakken, bagage en ja dan....slaat de klamme warmte van delhi met zijn ongekende geur ons in zijn gezicht...een heerlijk gevoel, zeker als wij daar direct onze supervriendelijke toermanager Udai met een knuffel begroeten. De sfeer is gezet. Toppie...en het voelt haast als thuiskomen.
We beginnen natuurlijk weer met een hectische tocht naar het hotel...want deelnemen aan het verkeer in delhi is en blijft een belevenis.
Aangekomen in het hotel lunchen we lekker en besef ik mij ineens dat de kip en ei-weken weer zijn aangebroken.
In overleg met Udai organiseren we een middagtoer in delhi waar we de bimankali tempel, indian gate, het parlement, de sikhtempel (een echt stukje beleving india) en het chaotische juweliersstraatje bezoeken. Deels laten we ons door de hectische straten van new delhi vervoeren in de overbekende riksja. Gewledig hoe je dan het chaotische verkeer beleeft en de geur opdoet van New delhi, een mixture van gebrande mais, vers fruit, vervuilde straten en de stank van de uitlaatgassen en olie in een verzengende klamme hitte. De drukke, hardwerkende als in een mierennest gevangen Indiërs maken het sfeertje compleet evenals het oorverdovende continue geluid van de overbekende claxons in New Delhi... Heerlijk met het zeet op de rug en parelend langs mijn voorhoofd ben ik weer helemaal in mijn element. We sluiten de de dag af met een heerlijk dineetje van een mixture van de Indiase keuken in de spicey bar.. Heerlijk en goed eten dat hopelijk zorgt voor een goede nachtrust.
Morgen 5 uur op....om tijdig richting Dehra Dun te gaan met de trein. Daar staan onze stalen rossen te wachten om ons over de Himalaya zullen brengen. We zijn er klaar voor !!

Travel 2 Explore

Sinds 1998 biedt Travel 2 Explore een breed scala aan van avontuurlijke vakanties en (sinds 2003) motorreizen waarbij de begrippen origineel, kwaliteit en avontuurlijk centraal staan. Of het nu gaat om één van onze motorreizen dwars door Afrika of om een trekking op Groenland, de confrontatie met eeuwenoude culturen en de eenzaamheid van verlaten landschappen en indrukwekkende natuurgebieden geven de reiziger het gevoel op ontdekkingsreis te zijn. Het tempo van al onze reizen wordt niet bepaald door het aantal pk's van de motor of de beschikbaarheid van een warme douche, maar door het ritme van het land en de drang naar avontuur van de moderne reiziger. Motorreizen. In 2003 werd de eerste motorreis georganiseerd. Op een Royal Enfield dwars door de Himalaya naar de hoogste bergpas ter wereld, de 5602 meter hoge Khardung La in India. Dit was zo'n succes dat er al snel meerdere motorreizen in het reisprogramma werden opgenomen.

Actief sinds 20 Okt. 2014