eerste rijdag - Reisverslag uit Dehradun, India van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu eerste rijdag - Reisverslag uit Dehradun, India van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu

eerste rijdag

Door: Wilco van Rhee

Blijf op de hoogte en volg Travel 2 Explore

13 Augustus 2015 | India, Dehradun

Vandaag twee verslagen :-)
het eerste van een tourlid...het tweede van mijzelf...nu eerst Wilco aan het woord:

Vandaag stond de eerste etappe van onze motorreis, de trip naar Barkot, op de planning. Vanochtend geen regen en iedereen een beetje gespannen en blij dat het eindelijk van start ging. De roadcrew deed enorm zijn best. De bak van de Mahendra (volgwagen) werd volgeladen met onze bagage en een reserve wiel en afgedekt met een nieuw geel zeiltje. Voor vertrek nog een handige tip van chief Uday: “Als je stopt onder een berghelling om een foto te maken, controleer dan even of er geen rotsblokken naar beneden rollen. Houdt daar in ieder geval je helm op.” . Bruikbare tip toch?!!
Het rijden ging direct voor iedereen voortreffelijk. Het asfalt op deze eerste etappe was redelijk goed en er zaten veel mooie bochten in, iedereen wende snel aan de machtige Royal Enfield.
Na zo’n 40km een welkome stop bij Kemptyfall, een oud vakantieresort uit het Engelse koloniale tijdperk (Camp Tea Falls), voor een kop koffie of thee. De trip na deze stop duurde niet lang, na amper tien minuten gereden te hebben stuitten we op een wegblokkade. Een vrachtwagentje was met zijn voorwiel in de berm geraakt. Een shovel en daarbij een stuk twintig personen die aanwijzingen gaven probeerde het apparaat weer terug op de weg te krijgen. Dit proces werd enigszins vertraagd doordat een herder met z’n hele kudde geiten dwars over de plaats delict heen liep. Een prachtig schouwspel!
In Damta aangekomen was het tijd voor de lunch die bestond uit rijst, linzenpap en nog een aantal voor mij ondefinieerbare papjes. Om onze Nederlandse maag- darmflora weer op peil te brengen werd het één en ander netjes afgedekt met een halve liter cola.
Tijdens de middagrit was het erg warm. Om het vochtpeil op niveau te houden werd er vaak gestopt en na 127km gereden te hebben arriveerden we rond 15:30u in Barkot, de eindbestemming van de eerste Himalaya-etappe.
Wilco

Travel 2 Explore

Sinds 1998 biedt Travel 2 Explore een breed scala aan van avontuurlijke vakanties en (sinds 2003) motorreizen waarbij de begrippen origineel, kwaliteit en avontuurlijk centraal staan. Of het nu gaat om één van onze motorreizen dwars door Afrika of om een trekking op Groenland, de confrontatie met eeuwenoude culturen en de eenzaamheid van verlaten landschappen en indrukwekkende natuurgebieden geven de reiziger het gevoel op ontdekkingsreis te zijn. Het tempo van al onze reizen wordt niet bepaald door het aantal pk's van de motor of de beschikbaarheid van een warme douche, maar door het ritme van het land en de drang naar avontuur van de moderne reiziger. Motorreizen. In 2003 werd de eerste motorreis georganiseerd. Op een Royal Enfield dwars door de Himalaya naar de hoogste bergpas ter wereld, de 5602 meter hoge Khardung La in India. Dit was zo'n succes dat er al snel meerdere motorreizen in het reisprogramma werden opgenomen.

Actief sinds 20 Okt. 2014