rust en acclimateringsdag - Reisverslag uit Manāli, India van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu rust en acclimateringsdag - Reisverslag uit Manāli, India van Travel 2 Explore - WaarBenJij.nu

rust en acclimateringsdag

Door: Luc Egging

Blijf op de hoogte en volg Travel 2 Explore

18 Augustus 2015 | India, Manāli

Vandaag hebben we een rust en acclimatiseringsdag op ruim 3000 meter hoogte, zodat we zo goed mogelijke voorbereid zijn om de hoogtes van de komende dagen aan te kunnen. De Enfields worden extra verwend en wij doen allemaal ons eigen programma. Sommigen bezoeken en tempel en anderen de plaats waarin we zijn. Zelf laat ik mij ongeschoren koppie fatsoeneren en bezoek ik wat winkeltjes en de plaatselijke kledingmarkt van vandaag. Daarbij aanschouw ik de Indiërs en hoe dit allemaal in zijn werk gaat…mooi gezicht…hangende mensen achter hun kraam tussen en op hun kleding, die pas in beweging komen als een van de klanten daadwerkelijk iets heeft uitgezocht. Het is prachtig zonnig weer en zonder motorpak hebben we tevens de gelegenheid een lekker kleurtje op te doen. Morgen meer de overgang naar het woestijnklimaat en naar zoals ik het noem de brown mountains. Groen later we nu wel achter ons. De komende dagen zullen er minder verslagen verschijnen omdat er simpelweg geen internet beschikbaar is. Ook zullen we morgen voor het eerst overnachten in een fixed camp op een behoorlijke hoogte….. Waarschijnlijk betekent dit lekker een warm kruikje mee bij het slapen gaan… We zullen het zien… In ieder geval gaat de challenge verder en zal ik als het even kan daarvan een verslagje doen..

Travel 2 Explore

Sinds 1998 biedt Travel 2 Explore een breed scala aan van avontuurlijke vakanties en (sinds 2003) motorreizen waarbij de begrippen origineel, kwaliteit en avontuurlijk centraal staan. Of het nu gaat om één van onze motorreizen dwars door Afrika of om een trekking op Groenland, de confrontatie met eeuwenoude culturen en de eenzaamheid van verlaten landschappen en indrukwekkende natuurgebieden geven de reiziger het gevoel op ontdekkingsreis te zijn. Het tempo van al onze reizen wordt niet bepaald door het aantal pk's van de motor of de beschikbaarheid van een warme douche, maar door het ritme van het land en de drang naar avontuur van de moderne reiziger. Motorreizen. In 2003 werd de eerste motorreis georganiseerd. Op een Royal Enfield dwars door de Himalaya naar de hoogste bergpas ter wereld, de 5602 meter hoge Khardung La in India. Dit was zo'n succes dat er al snel meerdere motorreizen in het reisprogramma werden opgenomen.

Actief sinds 20 Okt. 2014